Hobi bahçeleri

Dün, bi' nedenden dolayı hobi bahçemizdeki kulübemize gidip bi' şeyler almamız gerekti.
Bahçelerin olduğu alana geldiğimizde baharın gözüme sunduğu güzelliklerden yüzüme kocaman bi' gülümseme yerleşti :)



Rengarenk kulübeler, bahçe evleri, aksesuarları...



Düşünüyorum da, burada kış çok sert geçiyor. Evinin bahçeli olmasının bahar-yaz ayları gelmedikçe hiçbi' anlamı yok.
Aksine, kışın kardan, baharda yağmurdan insanın başına bi' ton uğraş çıkarıyor. Temizlemesi çok zor oluyor. Bu sebeple insanlar burada hobi bahçeleri satın almayı tercih ediyorlar.
Herkes baharla beraber kışın kasvetini üstünden atmak ve güneşten daha fazla yararlanmak için hobi bahçelerine akın ediyor. Belki biraz da evden kaçmak için :) Bi' nevi kafalarını dinleyip stres atıyorlar. Bazıları çok iddialı ekip biçme konusunda, bazıları ise sadece çiçeklerle ilgileniyor.



Yürüdükçe içim açıldı. Temiz havayı ciğerlerime doldurdum. Bahçelerden birbirinden güzel kokular geliyordu. Ağaçların çiçeklerinin kokusu hafifçe esen rüzgarla resmen koku şölenine çevirmişti ortalığı. Sonra bahçelere daha dikkatli bakmaya başladım. Çok ilginç ama kimsenin bizim ülkemizde olduğu gibi hırsızlık, kaybetme, bahçesini korumak gibi tasası yok.



Hemen herkes rüzgar ve yağmur ihtimaline karşı kulübelerin pencerelerini sıkıca kapatıyor. Bahçenin kapısını çekip gidiyor. Bunu -memleketimi düşündükçe- içim acıyarak söylüyorum ki, burada insanlar birbirinin emeğine çok daha fazla özen gösterip, kimsenin hakkını çalmaya çalışmıyorlar. Üstte duran resim bizim bahçemiz. Geldik, alacağımızı aldık ve ben bi' kaç kare fotoğraf çektim sırf burada paylaşmak için.



Tam çıkarken yan komşumuzun yeni boyadığı kulübesi gözüme çarptı :) O kadar cici göründü ki gözüme, bi' kare de komşu bahçesini çekeyim dedim. Tabi biraz da hayıflandım. Herkes yaza hazırlığını neredeyse tamamlamış, bizim kulübe hala boyanacak. Perdeler bile değişmedi bu yıl :)



O derece tembellik... aslında vakitsizlikten ve bu yıl baharın bi' türlü gelememesinden kaynaklandı her şey . Ben şu satırları yazarken bile şimşekler eşliğinde yağmur yağıyor. Mayıs için de güneşli, sıcacık günlere olan umudumuz bitti, kısmetse Haziran'a artık :)
Neyse... komşumuzun kulübesini cici-bici görünce hemen fotoğrafladım :)



Sonra sağa bakıp 'ay kediye bak, ne cici'...



Sola bakıp ' ay harika olmuş burası'...



Karşıya bakıp 'şu kulübenin renkleri ne kadar uyumlu'...



Derken baktım bissürü fotoğraf çekmişim :)





Ve bahçelerin bulunduğu kısımdan çıkana dek yürüdüğümüz yolda gözüme çarpan diğer bahçe manzaraları...













Yağmurlar bitse de kendimizi toprağa, güneşe teslim etsek artık...

Görsel: Google Images

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...yavrum seni layk ettim...