Yürüyüş


Dün yürüyüşe çıktım.
Hava soğuktu fakat bahar gelmişti :)
Mis gibi kokuyordu çiçekler. Her yer renklenmişti. Büyüklerimiz der ya, "gelinlik kızlar gibi" çiçeklenmişti hemen hemen tüm ağaçlar.



Bayılıyorum buranın mimarisine. Evler tam yaşamalık.



Genelde iki veya üç katlı, dik çatılı, bahçeli evler. İlk gördüğümde ''nerede bu evin balkonu?'' diye sormuştum yanımdakilere :) Yok... balkon, teras, vs. yok.
Sen kalk koskoca ev yap ama iki-üç metrekarecik balkonu çok gör, yüzlerce metrekarelik eve :)



İlk bakışta saçma gelmişti. Sonra yaşayarak öğrendim ki, balkon kültürleri olmamasının sebebi iklim. Hem hepsi balkonsuz değil tabi evlerin. Bi' kısmının var balkonları.



Adamlarda bizdeki gibi sıcaktan uyuyamadığımız üç ay yaz yok ki... Yaz ortası akşamüstü hırkasızsan yandın, üşüyor insan. Nerde balkona oturup, şöyle çayı demleyip açık havanın, güneşin, yazın tadını çıkarmalar...
Biber, patlıcan, bamya dizip balkonda güneşte bırakmalar.
Kış için sebze kurutmak yok, salça yapmak... imkansız. Tarhana yapmak... hayal.
Bunları yazarken geçen yıl çektiğim bi'kaç fotoğraf buldum. Onları da eklemeye karar verdim.
Yürüyüşüm boyunca gözüme takılanlar :)

























































Şimdilik bu kadar :)
Bahar yağmurlarının tadını çıkarmak düşüyor bugünlerde bana.
Kahve-yağmur-blabla :)

Görsel: Sahibinin sesi - Sittirella marka

2 yorum:

  1. Polonya ? (: Orda mı yaşıyorsun ?

    YanıtlaSil
  2. *SSabrosaFan*
    Evet, burada yaşıyorum.
    Daha fazla bilgiyi ''Polonyam'' veya ''Gezdim-Gördüm'' başlıkları altında bulabilirsin.

    YanıtlaSil
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...yavrum seni layk ettim...