Cahillikler Kitabı / The Book of General Ignorance




Yazar: John Lloyd-John Mitchinson
Orijinal dili: İngilizce
Basım yılı: 2006
Yayınevi: NTV Yayınları

Hakikatin yolu cehaletten geçer.
Henry Suso (1300-1365)

Gerekli-gereksiz, yanlış bildiğimiz veya hiç bilmediğimiz 210 (+8 Türkiye ek sorusu) sorunun cevabını bulabileceğimiz çabuk okunan, eğlencelik bir kitap.
Örnek soru vermem gerekir ise;

Flamingolar neden pembedir?
Nuh'un gemisinde kaç koyun vardı?
Kurşun kalemi emerseniz ne olur?
Aborjin dilinde kanguru ne anlama gelir?
Sinderellanın ayakkabısı neyden yapılmıştır?
Teflon nasıl keşfedildi?
Alkolün beyin hücreleri üzerindeki etkisi nedir?
Maddenin kaç hali vardır?
Su ne renktir?
Amerika adını nereden almıştır?
Ay nasıl kokar?
Sfenks'in burnunu kim kırdı?

bu ve buna benzer soruların cevabını veren, çerez niyetine okunabilecek, bir gün herhangi bir yerde artistlik yapabilmek için beyninize gerçekten enteresan bilgiler depolatacak, buram buram Amerikan kültürü kokan, belli bir konusu-kurgusu olmadığı için oku-bırak yöntemiyle uzun zamanda okunabilecek bir kitap.

Her gün boş zamanım olduğunda açıp 3-5 soru ve cevabını okuyarak ''hmmm, bu ilginçmiş'' dediğim ve bazı soruları bilip bilmememin bana zerre kadar katkısı olmayacağı için okumadan atladığım, okunmaz ise kaybedilecek çok şeyin olmadığı, okumanın ise size inanılmaz şeyler katmadığı, daha önce de söylediğim gibi, yolculukta, metroda, uykunuz kaçtığında eğlenceli bir şekilde zaman öldürmenizi sağlayacak bir kitap.

''Amerikalılar için yazılmış'' dememizi engellemek için - bir nevi bize, bizim dikkatimize uyarlama amacıyla Türkiye baskısında Necdet Sakağolu ve Nuran Yıldırım Türkiye ile ilgili sekiz soru hazırlayıp cevaplamışlar.

Aralara serpiştirilmiş ilginç sözler benim daha çok ilgimi çekti.
Mesela;
Burnumuzun ucundaki şeyi görmek sürekli mücadele gerektirir.
George Orwell

Uzay hiç de uzak değildir;
Arabanız dümdüz yukarı gidebiliyor olsa sadece bir saatlik yol.
Fred Hoyle

Son derece sert olan üç şey vardır;
Çelik, elmas ve kendini bilmek.
Benjamin Franklin

Bazen bir sorunun cevabı içinde, çok ilginç ama bilmenin sizi mutlu edeceği bir bilgiyle karşılaşabiliyorsunuz;
''Bilinen en büyük elmas 4.000 km boyundadır ve on milyar trilyon-trilyon karattır.
Doğrudan Avustralya'nın üzerinde (sekiz ışık yılı uzakta) bulunan bu elmas Erboğa takımyıldızındaki ''Lucy'' yıldızındadır.
Lucy adını Beatles'ın ''Lucy in the Sky with Diamonds''adlı şarkısından aldı; teknik adı ise beyaz cüce BPM 37093'tür.
Beatles'ın şarkısı bu adı John Lennon'un oğlu Julian'ın 4 yaşındaki  arkadaşı Lucy Richardson'ı çizdiği bir resim üzerine aldı.''

Enteresan bilgiler değil mi? :)

Arka kapak yazısını yazayım da tam olsun;

''BİLDİĞİNİZİ DÜŞÜNDÜĞÜNÜZ HER ŞEY YANLIŞ.
Dünya'nın yedi tane uydusu vardır.
Bütün insanların dört burun deliği vardır.
Buhar makinesi eski Yunan'da icat edildi.
Bir mavi balinanın yutabileceği en büyük şey greyfurttur.
Şu ana dek ölmüş olan bütün insanların yarısını dişi sivrisinekler öldürmüştür.
Dünya'daki en uzun dağ Mauna Kea'dır.
İnsanın en az dokuz duyusu vardır.
Maddenin 15 hali vardır.
Su mavidir.
Amerika adını Amerigo Vespucci'den değil, Richard Ameryk'ten almıştır.
Uzaya giden ilk hayvan meyve sineğidir.
Panter diye bir şey yoktur.
38 Osmanlı padişahı vardır.''

Görsel: Google Images

7 yorum:

  1. Deli Anne'nin merakı üzerine yayımlanması hızlandırılmış gönderimdir.
    Dilerim merakını bir nebze olsun giderebilmişimdir :)

    YanıtlaSil
  2. orwel
    hoyle
    ve
    franklin in sözleri hoşuma gitti Ellacığım.
    olasılıksız ı ve şeker portakalını okumuştum.:))
    ilkinde fiziksel ve matematiksel teoremler kurguda kullanılmış ama anlayana pek başarılı gelmeyebilir. fakat bazıları kitabı kafasında yüksek yerlere oturtabilir.
    2.si aslında basitliğine(basitlik derken küçümsemek anlamında değil,bence okumalı insanlar) rağmen okuyanı incitebilecek, kalbini burkabilecek bir kitap. sıradan olmasına rağmen ben etkilenmiştim. boğazım düğümlenmişti.

    sarıldım çok.:))

    YanıtlaSil
  3. Ayy bende cok istiyordum bu kitabi okumayi bir turlu kismet olmadi simdiye kadar :(
    Su ana dek olmus butun insanlarin yarisini disi sivrisineklerin oldurmus oldugunu okuyunce tuylerim diken diken oldu tabii :)
    Harbi ucuz atlattik sanirim :)

    YanıtlaSil
  4. *Nihancım*
    Canım ben Şeker Portakalını elimde salçalı ekmek, Anneeeea! dediğim dönemimde okuduğum için hatırlamıyorum detaylarını :)
    En kötü huyumdur... unuturum.
    Zaten buraya da unutmamak için not alıyorum :)
    Yine okuyacağım.
    Çok sevdiğimi, ''ay yazııık'' dediğimi hatırlıyorum, gerisi silik :/

    Olasılıksız'ı okumamıştım ama sanırım beğene bayıla seyrettiğim bir filmin kaynağı bu kitapmış.
    Eğer beni kafalamadılar ise ''Next'' filminin senaryosu bu kitaptan hazırlanmış. Başrolde de Nicholas Cage vardı :)
    Kafaladılarsa da canları sağolsun :)
    Next dedim de... seyredilir be o film bir daha :)
    Dur sıraya onu alayım ;)
    Öperim.

    *A-H*
    :)
    Öyleymiş... sen hakikaten ucuz atlatmışsın kuzum :)
    Canım hani gerçekten eğlendirecek kitap ama okumazsan da dünya kadar kaybın yok.
    Çok ilginç detaylar var sadece. Vay be! diyor bazen insan :)
    Ama bilemiyorum kafası kesildiği halde 2 yıl yaşayan tavuk olduğunu bilmek ne katar ömrümüze :)
    Hehhehhee

    YanıtlaSil
  5. kitapçılara gittikçe karıştırdığım bi kitap bu benim:) bi de farklı bloglarda denk geldim alıntılara ve sanırım okumuş kadar oldum ahahaha....
    tabii benim gibi balık hafıza bi insan bu bilgileri artizlik yapabilmek için hafızada tutmayı beceremediği için oku-gül-şaşır-bırak oluyor benim için....

    YanıtlaSil
  6. *NzN*
    Balıklarla yarışırım :)
    Eğlencelik bir kitap işte.
    Para verip, alıp, kütüphaneye koymak gereksiz ama elnize geçerse veya bir yerde okuma imkanınız olur ise karıştırmaktan bir şey kaybedilmeyecek türde :)
    Sen en iyisini yapıyormuşsun :)

    YanıtlaSil
  7. Şeker Portakalını -her yerde aynı şeyi söylüyorum :)- Her sene bir kere okur, ağlarım :) Çook severim. Bu Cahillikler hedesine benzer Lüzumsuz Bilgiler ansiklopedisi diye seri kitaplar vardı. Onlar daha enteresandı bence.:)Yazarı da Türk Tamer Korugan.

    YanıtlaSil

Buraya yazmaya niyetlendiğin her şeyi aleyhinde delil olarak kullanabileceğimi bilmeni isterim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...yavrum seni layk ettim...