Açtığın yolda, kurduğun ülküde, gösterdiğin amaçta...



İlkokula gidiyordum...
Andımız henüz değiştirilmemişti:
Haftada beş gün, her sabah 'Andımız'ı içerdik.

''
Türk'üm, doğruyum, çalışkanım!
Yasam;
Küçüklerimi korumak,
Büyüklerimi saymak,
Yurdumu, milletimi özümden çok sevmektir!
Ülküm;
Yükselmek, ileri gitmektir!
Ey bugünümüzü sağlayan ulu Atatürk!
Açtığın yolda, kurduğun ülküde, gösterdiğin amaçta,
Hiç durmadan yürüyeceğime and içerim!
Varlığım, Türk varlığına armağan olsun!
Ne Mutlu, Türk'üm Diyene!
''

Bu yeminle büyüdük.
Hep doğruyu söyledik, çalıştık...
Küçüklerimizi sevdik, destek olduk.
Büyüklerimize saygı duyduk.
Yurdumuzu, milletimizi, insanımızı sevdik.
Varlığını vatanına/Türk varlığına armağan eden şehitler verdik; 'Vatan Sağolsun!' dedik.
Sözümüzü tuttuk, tutuyoruz... tutacağız.

Bugün...
'Türkiye Cumhuriyeti' vatandaşı isen, yaşadığın topraklarda dalgalanan bayrak 'Türk Bayrağı' ise...
Taşıdığın kimlikte 'Ay-Yıldız' var ise ve yaşadığın ülkenin resmi dili 'Türkçe' ise...

ATA'm sayesinde.

Bunu, aklından bi' an olsun çıkarma işte.

Huzurla uyu Ata'm sonsuz uykunda.
And içtik, sonsuza dek emanetçileriniz...

* 'Türk' kelimesinin 'Türkiye Cumhuriyeti' vatandaşı olmayı ve bu ülkeyi 'vatan' bilmeyi temsil ettiği gerçeğini görmezden gelip, tek kelimeye takılıp bu kelime üzerinden eziklik edebiyatı yapanlara selam olsun...

Görsel: Google Images

8 yorum:

  1. Bugün Anıtkabir'e sel gibi aktık. Büyüdük azmimiz, umutlarımızla... Görmeliydin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orada olup birlikte yürüyebilmeyi çok isterdim.
      Fotoğraflarını gördüm, umudumu yeşerttim ablacım.
      Teşekkür ederim.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Önce kısaltıp kuş etmişlerdi, şimdi de 'Türk olmayanlar bu andı bilmek zorunda değil' diyerek, yeni eğitim-öğretim yılıyla birlikte kaldırmışlar.
      Anlayamadığım nokta şu; Türkiye Cumhuriyeti, Türk-Çerkez-Laz-Kürt-Pomak-Arap vs. büyük bir mozaikten ibaretken, bunca milletten sadece birinin sivrilip 'eziliyoruz/baskı altındayız' edebiyatı yapması düşündürücü.
      Tamam, istemeyen okumasın ama okuyana da mani olunmasın.

      Sil
  3. ne guzel yazmissin. coktan unuttugum seyler, anilar andimizi okuyunca canlandi. gerci benim okula gittigim zamanlarda biraz daha farkliydi ama o kusa cevrildigi donemi degildi sanirim henuz. mesela "yasam" yerine "ilkem" dioduk yani oyle kucuk degisiklikler. simdi olmamasina uzuldum. cunku andimiz sadece, "turk'um" demekten ibaret degildi. derse girmeden once bahce de sira olmak,sirada herkesin gelmesini beklemek, sonra zamani gelince susup, hep bir agizdan andimizi okumaya baslamak, ders oncesinde bir rituel gibiydi. en azindan benim icin oyleydi.
    birde sanirim bu "turk", "vatan" gibi kavramlarin oturmamasinda (pek cok baska seyin yani sira) vatandaslik bilgisi dersinin tam ve dogru okutulmamasi da etkili. (tabi ki bunun epey iyi niyetli bir yaklasim oldugununda farkindayim). ayrica "ezilioruz/baski altindayiz" diyenler bence o kadarda ezilmio. turkler ve turk olmaktan, turk'um demekte bir sakinca gormeyenler yada bundan memnun olanlarin durumu daha bile vahim. cunku her turkum dediginde fasist damgasi yeme riskin var. onlara gore baska hersey olmak tamam ama turk olmak ayrimcilik, yada her neyse kotu yani. bilmiorum, belki de abartiorum ama en son turkiye'ye geldigimde boyle hissetmistim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türk'üm demek suç haline gelecek yakında.
      Türkiye Cumhuriyeti'nde Türk'üm demeyi 'faşist' olmakla eş tutuyorlar artık.. ne yazık.
      Bana tutundukları tavır saçma geliyor.
      Bu ülkede yaşayan bir avuç Türk'üz, bu ülkenin dili anadilimiz değil, bayrağı bayrağımız değil,ulusal marşı marşımız değil... eğitim-sağlık-ulaşım sisteminden yararlanıp, bu ülkenin vatandaşlığını taşıyoruz.
      Bu ülkede çalışıp-bu ülkeye oy veriyoruz.
      Ama şimdi, 'baskı altındayız/eziliyoruz' deyip bu ülkede 'özerklik' mi isteyelim?
      Saçma...
      Bu mantığa göre, Almanya nüfusunun 1/3'ünü Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları oluşturuyor... dilleri Türkçe... dinleri islam.
      Özerklik istesinler bakalım Almanya'da, neler oluyor.
      Gün gelecek-devran dönecek... kardeşi kardeşe düşman etmeye çalışanlar yaptıklarının hesabını verecek.
      Buna inancım var.

      Sil
  4. Cuma günü elinde bi kağıtla oğlum geldi daha 4 yaşına girmesine 1 ay var
    -anne bak bu atatürk bu annesi übeyde hanım anıtkabiri göstererk
    -burda yatıyor amaa kalbimijde yaşıyor dedi
    Çok garip oldu içim Atatürkü bilirdi konuşurduk ama annesinin adını falan söylemmiştim.
    Allah milletimize zeval vermesin Atamda huzurlu uyusun inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin! :)
      Sünger gibi emiyorlar bu yaşta ne duyarlarsa...
      Sonra da o duyduklarını irdelemeye başlıyorlar.
      Aferin kuzucuğuna! :)
      'Kalbimijde' yaşıyor elbette :)
      Öp onu benim için, kocaman.

      Sil
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...yavrum seni layk ettim...